Pomoc dla osób korzystających z jezyka migowego i innych środków komunikowania się
Dnia 1 kwietnia 2012 r. weszła w życie ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz.U. z 2011 r. Nr 209, poz. 1243), która daje prawo osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, zwanych "osobami uprawnionymi", do skorzystania z usług tłumacza polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM) i sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN), zwanych "świadczeniem" przy załatwianiu spraw w urzędzie.
W związku z powyższym informujemy, że osoba uprawniona, która zamierza skorzystać ze świadczenia, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych, w sekretariacie Urzędu Gminy Rymań (I piętro, pok. nr 13).
Zgłoszenie powinno być dokonane w jednej z następujących form:
- e-mail: ug@ryman.pl,
- telefonicznie za pośrednictwem osoby słyszącej: +48 94 358 31 27,
- faxem nr: +48 94 353 48 14,
- drogą pocztową na adres : Urząd Gminy Rymań, ul. Szkolna 7, 78-125 Rymań.
W zgłoszeniu należy określić sprawę do załatwienia, metodę komunikowania się i podać sposób przekazania informacji zwrotnej.
Liczba wyświetleń: 608
2024-08-14 14:35 Edycja strony - Przemysław Trybuchowski