Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej
Wymeldowanie z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej
Wymagane dokumenty 1. Umotywowane podanie o wymeldowanie skierowane do Wójta Gminy Rymań 2. Kserokopia lub odpis dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu zamieszkałego przez osobę, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie (umowa najmu, akt notarialny, umowa o przydziale lokalu).
Opłaty 10,00 zł. - (Dz.U.z 2006 r. Nr 225, poz.1635)
Miejsce złożenia dokumentów: - bezpośrednio w Sekretariacie Urzędu Gminy Rymań, pok. Nr 12, - w toku postępowania wymagane dokumenty można składać bezpośrednie prowadzącemu postępowanie - Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Gminy Rymań - pok. Nr 10.
Termin i sposób załatwiania sprawy - postępowanie o wymeldowanie w drodze administracyjnej prowadzone jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071), - termin obligatoryjny do załatwienia sprawy - ok. 2 miesięcy, - w wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać : - decyzji administracyjnej o wymeldowaniu, - decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania, - decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania, - decyzji administracyjnej zawieszającej postępowanie (wydania w sytuacji , gdy rozstrzygnięcie sprawy jest uzależnione od wcześniejszego wyjaśnienia istotnej w sprawie okoliczności przez sąd powszechny lub inny organ.
Tryb odwoławczy Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzji Wójta Gminy Rymań) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Zachodniopomorski) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Uwagi: W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci, zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Straży Miejskiej, Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji w sprawie, W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby, w stosunku do której prowadzone jest postępowanie o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanawiania przez Sąd Rejonowy w Kołobrzegu - Wydział Rodzinny i Nieletnich kuratora dla nieobecnego celem reprezentowania w postępowaniu (w toku dalszego postępowania kurator obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie), Z podaniem o wymeldowanie występuje osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu (właściciel, najemca, wynajmujący) z którego ma nastąpić wymeldowanie.
Podstawa prawna: Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz.U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960).
Źródło informacji: Administrator, Data źródła: 2008.08.19, 14:52, Zatwierdził do publikacji: Administrator, data publikacji: 2008.04.27, 23:44, Historia zmian