1. PODSTAWA PRAWNA
1) Ustawa z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2137 z późn.zm.)
2) Uchwała Rady Gminy Nr XXXV/202/18 z dnia 19 czerwca 2018 roku w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Rymań.
2. FORMA ZAŁATWIENIA SPRAWY
Zezwolenie.
3. WYMAGANE DOKUMENTY:
1) Wniosek o wydanie zezwolenia jednorazowego - druk do pobrania.
2) Dowód wpłaty.
4. OPŁATY:
Opłata za jednorazowe zezwolenie wnoszona jest na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia w wysokości odpowiadającej 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń:
5. MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Sekretariat Urzędu Gminy.
6. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 30 dni.
7. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Stanowisko pracy d/s obsługi Rady Gminy oraz działalności gospodarczej , pok. 24, tel. 94 35 34 826
8. TRYB ODWOŁAWCZY:
Na postanowienie Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przysługuje stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Rymań w terminie 7 dni od daty jego doręczenia.
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w
Koszalinie za pośrednictwem Wójta Gminy Rymań w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
9. INFORMACJE DODATKOWE:
1) O zezwolenie mogą ubiegać się przedsiębiorcy posiadający zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych.
2) Zezwolenia wydawane są na okres do 2 dni.